Усі пішли на фронт

Усі пішли на фронт

П’ятниця, 20 серпня 2004 р. / 15 сторінка

Игра "В тылу врага"У тилу ворога. Системні вимоги: процесор: Pentium III - 1 ГГц (рекомендовано - 2,0 ГГц); пам’ять: 256 MБ (рекомендовано - 512 MБ); відeo: 32 МБ (рекомендовано - 128 МБ). Жанр гри: RTS.

Стратегії, що експлуатують тему Другої світової, недоліків не мають. Проте відчувається гостра нестача свіжого повітря, що додало б цьому жанру хоча б трохи оптимізму. Ігор на тактику (без будівництва і видобутку ресурсів), де доводиться воювати обмеженим контингентом, теж вистачає. Графікою нині уже здивувати неможливо. Але вітчизняним (українським!!!) хлопцям із компанії «Best Way» вдалося якщо не здивувати світ, то принаймні, змусити поважати себе.

Здається, ще одна симпатична тривимірна війна... Придивишся - а ні, зовсім не така, як усі, і, як кажуть, із вогником. Ти, покатавшись у реальному часі на танку і зрівнявши із землею містечко, намагаючись перемудрувати навідників гармати і закидаючи гранатами вікна будинку, де засів снайпер, спостерігаючи за тим, як солдати бродять навколо, нестямно репетують, волаючи про допомогу, вистрибують із бронемашин або, розслабившись, курять, розумієш, що тебе запросили на гарне кіно. Де, як і в будь-якому фільмі, нерідко доводиться жертвувати вірогідністю і реалізмом задля видовищності.

Камера неквапом облітає навколо підбитого танка, показуючи нам то від’їзд групи солдатів на вантажівці, то літаки, то піхоту в супроводі броньованої армади. Прийом, що застосовувався в іграх неодноразово, але, за умови ефектності самого двигуна, практично безвідмовний. І тут саме той щасливий випадок, коли йому є що показати.

Як заведено, автори пропонують для початку пройти тренування, що включає курс молодого бійця, уроки піротехніки, навчання поводження з технікою і мистецтво маскування. Розглянемо наших підлеглих уважніше.

Почнемо з піхоти. Бійці тут здатні не тільки стріляти, але і стріляти через яке-небудь укриття (нахилившись убік), орудувати кулаками в ближньому бою, оглядати й обдирати, як липку, трупи полеглих товаришів і ворогів, перелазити через перешкоду, стріляти з гармати, встановлювати міни, підпалювати дрова (зрозуміло, для диверсій) і керувати будь-якою технікою. Навіть лагодити її, якщо пощастить отримати ремкомплект. Показників у кожного бійця лише два: здоров’я і фізична сила, що швидко зменшується, якщо побігати або потягати щось важке. Зброї тут, у принципі, не так багато, але для адекватної відсічі цілком вистачає. Крім пістолетів, гвинтівок, автоматів і кулеметів, є ще протитанкові рушниці і базуки, а також кілька типів гранат: звичайні, димові, протитанкові (великий дефіцит). Також можна виставити кілька типів поводження (як бійців, так і танків): не стріляти, стріляти тільки у відповідь, на свій розсуд, тримати позицію і переміщення під керівництвом власного штучного інтелекту.

Інтелект цей можна оцінити на тверду «четвірку». Вояки діють переважно обдумано - вчасно втікають від гранат (що вже звично), грамотно використовують укриття.

Продовжимо технікою. Її багато, і на усьому можна їздити: в асортименті танки, бронемашини, вантажівки та навіть мотоцикли. Закони фізики в наявності, і це не може не радувати. А самі вибухи - це взагалі окрема пісня. При лобовому пострілі танка машина здатна підскочити в повітрі й кілька разів перевернутися, а важка тільки невдоволено хитнеться. Бажаєте позбавити танк маневреності - стріляйте по гусениці, яка натурально сповзе на землю. Бажаєте знизити його вогневу міць - стріляйте в башту.

Вашому танкові збили гусеницю, позбавивши його маневреності? Не біда, якщо маєте ремкомплект. Випускаємо танкіста, даємо йому інструменти і приступаємо до ремонту. Поки деталь танка лише пошкоджена, її відносно легко можна відремонтувати. Схожим чином вирішується проблема дозаправлення, поповнення боєкомплекту.

Як і у випадку з піхотою, ви будь-якого моменту можете взяти будь-яку бойову машину під свій контроль. Керування гусеничним танком здійснюється стрілками, а наведення і стрілянина - мишкою. Усе як у простенькому танковому симуляторі, хіба що відчуття набагато динамічніші. Тобто майже ніде до цього з такою граціозністю металеві монстри не валили паркани, не форсували річки убрід і не проїжджали крізь будинки, руйнуючи їх по цеглинці.

Завершують перелік техніки, доступної для керування, потяги, гумові човни і катери, зокрема - торпедний!

Тепер трохи про сюжет, кампанії й ігрові режими. Ваші підопічні, хоча й мають імена, є лише шматочками гарматного м’яса, яке рано чи пізно доведеться пустити в хід. Їх не нагороджують медалями та грамотами і не підвищують у званнях. Хіба що, переходячи на чергову місію, бійці візьмуть із собою усе, що вони зберегли з попередньої. При тому ви завжди можете почати нову місію з новим набором юнітів і стандартним озброєнням. Місії пропонують виконати послідовні дії: відстояти міст, вибити ворога із села, знищити визначені об’єкти тощо - аби наприкінці вам сказали, що ви перемогли. Кому цікаво, можуть прослухати начитані нудотним голосом анотації до кожного бойового виходу. Кампаній лише 4, по 5-6 місій у кожній. Повоювати можна за СРСР, Великобританію, США і Німеччину. Є і додатковий розділ з окремих сценаріїв. Охочі можуть повоювати і в мультиплеєрі до чотирьох осіб.

На легку перемогу тут сподіватися важко, бо кожне нове завдання - це невеликий військово-тактичний пазл, розколоти який можна кількома шляхами. Наприклад, в одному із завдань вам видають один танк і пропонують «довершити розгром ворога», у той час як у нього десяток солдатів і ціла автобаза техніки.

Захоплений зненацька, супротивник здатний за секунди отямитися і розмазати вас по галявині тонким шаром. Підкріплення прибуває зрідка і вкрай неохоче, тому допомоги чекати не варто. От і доводиться ховатися в ярах і прикриватися кущами, пробувати різні варіанти, багаторазово використовуючи опцію збереження/завантаження. Кому гра занадто складна - можуть змінити рівень складності, їх тут три.

Про чудову графіку вже мовилося. Але все це вимагає потужного «заліза». Музика і звук тут точно такі, які ви й очікуєте. Мелодії різні, в основному ура-патріотичні (у позитивному сенсі), усі сторони швидко балакають своєю рідною мовою, шум вибухів, кулеметних черг переривається характерним тракторним ревінням танкових моторів і гулом літаків.

Підсумок, безперечно, позитивний. Барвисте оформлення гармонує з інтерактивним довкіллям, у міру розумними опонентами, цікавими місіями, видовищною технікою. Відсутність сюжетних труднощів і не цілком зручна камера, дрібні огріхи і похибки все-таки не виповзають на перше місце, дозволяючи насолоджуватись процесом. Уже випущений товстий патч вагою 30 мегабайт, що усуває неабияку кількість недоліків, список яких розтягується на кілька сторінок дрібного тексту.

Підготував Олександр ЛАЗУРКО, «МГ»

Повернутися до списку публікацій



Архів новин

Кино: новости, рецензии, обзоры

<<< Липень 2021 >>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Попередні новини